سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 305204
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 91/11/28 ساعت 7:52 ص توسط safari


حضرت محمد(ص): وای! بحال صنعتگرانِ امت من، از وعده خلافی کردن، که کار مردم را از امروز به فردا اندازند.


آن گاه که پیامبر اسلام(ص) از جنگ تبوک باز می‏گشت سعد انصاری به استقبال آن حضرت رفت، پیامبر اکرم(ص) با او مصافحه کرد دست زبر و خشن سعد در دست پیامبر(ص) قرار گرفت فرمودند: چه عاملی باعث زبری دست تو شده است عرض کرد: یا رسول اللّه(ص)! من با ریسمان و بیل کار می‏کنم تا این که مخارج زندگی خانواده‏ام را تأمین نمایم. رسول خدا دست او را بوسید و فرمود: «این دستی است که آتش به آن نمی‏رسد».


امام صادق(ع): کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد، کارگری را بکار نمی‏گیرد مگر این که بیش از شروع کار، مزدش را تعیین کرده باشد.


حضرت محمد(ص): پیش از آن که عرق کارگر خشک گردد، مزدش را بپردازید.

 
حضرت محمد(ص): مؤمن زمانی که دارای شغل و حرفه‏ای نباشد، برای تأمین مخارج زندگی خود، دینش را می‏فروشد.


حضرت علی(ع): هر کس کمتر کار کند، سستر شود.


امام باقر(ع): تنبلی به دین و دنیا آسیب می‏رساند.



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/18 ساعت 9:8 ع توسط safari


مهر نوشت:

تعیین حداقل دستمزد سال آینده حدود 12 میلیون کارگر و مشمول قانون کار که به صورت مستقیم در زندگی حدود 35 میلیون نفر از افراد جامعه تاثیرگذار است، تا یک ماه آینده توسط شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت مشخص و اعلام خواهد شد.

در روزهای اخیر اولین نشست رسمی و ویژه شورای عالی کار درباره تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران برگزار و طی آن، برخی مباحث از سوی هر یک از گروه های 3 گانه کارگری، کارفرمایی و دولت مطرح شده است.

کمیته دستمزد کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران پس از بررسی های به عمل آمده برای تدوین پیشنهاد حداقل دستمزد کارگران کشور در سال 92، همچنین در راستای مزدی متناسب با وضعیت معیشتی کارگران و توجه ویژه به تنگناهای معیشتی آنان و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور همسو با اهداف برنامه های کلان اقتصادی و سیاست‌های دولت برای تثبیت، حفظ و توسعه اشتغال به ویژه تقویت انگیزش نیروی کار (ماهر و متخصص) سناریوی پیشنهادی خود را به شورای عالی کار ارائه کرد.



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/8 ساعت 2:25 ع توسط safari


معاون امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران از برگزاری اولین نشست تخصصی اشتغال در بازارهای کار جهان در استان مازندران «شهر ساری» خبر داد.

عبدی با اشاره با اینکه انتقال نیروی کار به خارج موجب انتقال مهارت به کشور، ارز آوری و کاهش بیکاری است افزود: اعزام نیروی کار به خارج از کشور از سیاست های راهبردی است که کشورهایی که با مازاد نیروی کار مواجه هستند به آن می پردازند.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: در کشور ما نیز انتقال نیروی کار به خارج ار کشور با هدف جذب فناوری، سرمایه و منابع مالی، مبادله نیروی کار و دسترسی به بازارهای خارجی کالا و خدمات از طریق تعامل موثر و سازنده با کشورها، سازمان ها و ترتیبات منطقه ای و جهان صورت می گیرد.

وی با اشاره به برنامه های توسعه سوم و چهارم کشور در این زمینه تصریح کرد: در ماده 53 برنامه سوم توسعه وزارت کار و امور اجتماعی سابق مکلف به تشویق، تقویت، ایجاد تسهیلات و حمایت از دفاتر کاریابی غیر دولتی و تقویت و حمایت های لازم از متقاضیان کاریابی غیر دولتی شده است و در برنامه چهارم توسعه طبق بند "ح" ماده 101 نیز اعزام نیروی کار به خارج از کشور تاکید شده است.

معاون امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: در استان مازندران نیز دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی خارجی با مجوز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فعال بوده و وظیفه اعزام نیروی کار به خارج از کشور بر اساس مقررات موجود را برعهده دارند.

وی در ادامه گفت: در همین راستا، اولین نشست تخصصی و جلسه پرسش و پاسخ در خصوص فرصت های موجود در بازارهای کار جهانی به همت مرکز مشاوره شغلی و کاریابی خارجی آریانا در مرکز همایش نوید شهر ساری برای اولین بار با حضور جمعی از مردم استان مازندران و مسئولین مربوطه در تاریخ 13/10/91 برگزار گردید.

عبدی در ادامه با اشاره به اینکه این همایش با هدف آشنایی متقاضیان با قوانین و برنامه های اشتغال پیش روی کشورهای هدف برگزار گردیده است در ادامه از حمایت و نظارت دقیق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران بر فعالیت مراکز دارای پروانه رسمی از وزارت مذکور و برخورد جدی و قاطع با مراکز غیر مجاز خبر داد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران به مردم استان مازندران که متقاضی اعزام به کشورهای خارجی جهت اشتغال یا کسب اطلاعات در این زمینه می باشد توصیه نمود جهت اطمینان از فعالیت مجاز مراکز یا موٌسسات مذکور حتماً قبل از هرگونه اقدام به سایت رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس: www.mcls.gov.ir مراجعه فرمایند.

قابل توجه می باشد در اولین همایش کسب فرصتهای اشتغال در بازارهای کار جهانی که توسط مرکز مشاوره شغلی و کاریابی خارجی آریانا در سالن همایش هتل نوید شهر ساری برگزار گردید جمعی از مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان مذکور و دوائر مرتبط دیگر حضور داشته و در بخشی از برنامه همایش مذکور جناب آقای حسن کرباسی دبیر کل انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران به ایراد سخنرانی و ارایه اهداف و برنامه های انجمن مذکور و سیاست های کلی نظام و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور پرداختند. در ادامه همایش مذکور، در میزهای تخصصی تدوین گردیده، پاسخ به سوالات متقاضیان در کشور های هدف و جوابگویی لازم توسط وکلای قانونی کشور های مذکور صورت پذیرفت.

ضمناً در همایش مذکور مسئولین و مدیران اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مازندران آقایان عبدی معاون اشتغال و رشیدی ریاست اداره اشتغال حضور و از نزدیک مستمع مشکلات مردم استان در این حوزه بودند.



  



نوشته شده در تاریخ 91/11/3 ساعت 8:13 ص توسط safari


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز، وحید کمالی، رییس امور ورزش و تفریحات سالم کارگران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین درباره این رقابت‌ها گفت: این رقابت‌ها با حضور 11 تیم در مجموعه ورزشی کارگران شهرصنعتی البرز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها تحت عنوان جام بر‌تر فوتسال کارگران گرامیداشت دهه فجر برگزار می‌شود، اضافه کرد: آتش نشانی قزوین، خوشخواب، افق البرز، تاژ، آپادانا سرام، مطهری، نیرو محرکه، هفت الماس، مدیریت درمان، ایرانچوب و مهرام تیم‌های حاضر در این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

این مقام مسوول گفت: تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها، در مرحله مقدماتی در سه گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی صعود پیدا می‌کنند.

کمالی یادآور شد: پس از انجام بازی‌های مقدماتی، رقابت‌های مرحله نیمه نهایی این مسابقات در ایام دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری رقابت‌های ورزشی کارگران استان در سه رشته در بخش بانوان و مردان خبر داد و در پایان گفت: در ایام دهه مبارک فجر، مسابقات کارگری شنا، دارت و دوچرخه سواری برگزار خواهد شد.

 



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ