سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 305125
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 92/4/27 ساعت 12:32 ص توسط safari


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارگرنیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر لبافی افزود: در سال های اخیر ظرفیت های خوبی برای اعزام نیروی کار متخصص کشور به خارج فراهم شده و باید از این ظرفیت ها بمنظور افزایش اشتغالزایی در بین نیروی کار ایرانی استفاده شود.

به گفته وی، سال گذشته یکهزار و 320 نفر از نیروی کار کشور به 10 کشور منطقه اعزام شدند و در تلاش هستیم در سال جاری تعداد آنها به بیش از پنج هزار نفر افزایش یابد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تداوم اعزام نیروی کار ایرانی به کشورهای منطقه تاکید کرد و ادامه داد: این افراد که بیشتر آنها نیروهای فنی هستند، منطبق با بازارهای هدف در منطقه، پس از انجام آموزش های لازم به کشورهای مورد نظر اعزام می شوند.

لبافی تصریح کرد، با تعامل دستگاه های ذیربط، اکنون زمینه های اشتغال و کار در بازارهای جهانی برای بخشی از نیروی کار ایرانی فراهم شده و باید با برنامه ریزی دقیق از این فرصت استفاده کنیم.



  



نوشته شده در تاریخ 92/4/14 ساعت 11:14 ص توسط safari


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری کارگرنیوز به نقل از مهر، غلامرضا توکلی گفت: هم اکنون بیش از 70 درصد کارگران کارگاه های کوچک که طبق قانون باید دارای پوشش بیمه ای باشند بیمه نیستند. آن تعداد از کارگران کارگاه های کوچک هم که بیمه شده محسوب می شوند و دارای بیمه هستند غالبا سابقه ثبت شده آنها خیلی کمتر از دوران اشتغال آنها است و تقاضای آنان برای رسیدگی به این مسئله مهم در تامین اجتماعی بدون پاسخ می ماند.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی کارگران نانوائی های ایران اظهار داشت: امروز تامین اجتماعی رسیدگی به سابقه ثبت نشده کارگران و بیمه کردن کارگران بیمه نشده را تجاوز به منابع بین النسلی سازمان می دانند با این حال تردیدی وجود ندارد که انبوهی از کارگران کارگاه های کوچک بیمه نیستند و بیمه شدن آنها یک حق قانونی تلقی می شود.

توکلی با تاکید بر اینکه این حق قانونی انکار شدنی نیست و بیمه کردن آنها جزء مسئولیت های غیرقابل انکار سازمان تامین اجتماعی است افزود: در هیچ یک از بندها، تبصره ها و مفاد قانون تامین اجتماعی جمله و اشاره ای وجود ندارد که بتوان با استناد به آنها کارگر را موظف نمود خودش سابقه دوران اشتغال خود را ثابت کند.

وی خاطر نشان کرد: این مسائل جزو تکالیف و مسئولیت های تامین اجتماعی است و قانون هم به سازمان برای انجام مسئولیت ها اختیارات و تکالیفی تعیین نمود. در ماده 40 قانون تامین اجتماعی به سازمان اجازه داده که اگر کارفرما به وظیفه قانونی خود عمل نکرد راسا اقدام کند، از سویی ماده 101 همان قانون سازمان را مکلف کرده به لیست ارسالی از طرف کارفرما رسیدگی کند و در صورتی که از لحاظ تعداد بیمه شدگان یا میزان مزد، حقوق یا کار اختلافی مشاهده شد مراتب را به کارفرما ابلاغ کند.

این مقام مسئول کارگری کشور بیان داشت: اگر این 2 ماده از قانون درست و همانگونه که هست اجرا می شد زمینه های موجود برای اینکه کارگری در گوشه ای از این مرز و بوم کار کند و بیمه نباشد از بین می رفت و این همه کارگر بیمه نشده وجود نداشت.

به گفته توکلی، برای اینکه مشکلی به نام بیمه نبودن بخشی از کارگران وجود نداشته باشد و سابقه ها همانگونه که بوده و هست در پرونده بیمه ای کارگران ثبت شود تامین اجتماعی به مدیران و مسئولانی نیاز دارد که خود را در مقابل خدا و کارگران مشمول قانون تامین اجتماعی مسئول و پاسخگو بدانند و توجه داشته باشند که آنها رئیس کارگران و مشمولان تامین اجتماعی نیستند، بلکه مدیریت سازمانی را به عهده دارند که وظیفه آن بیمه کردن کارگران و احراز سابقه دوران اشتغال آنها و ثبت این سابقه ها در پرونده بیمه ای آنان است.



  



نوشته شده در تاریخ 92/4/14 ساعت 11:12 ص توسط safari


اطلاعیه‌ درباره‌ تاریخ‌، نحوه‌ پرینت‌ کارت‌ و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون ‌ استخدامی سازمان شهرداریهای کشور در سال 1392



ضمن‌ آرزوی‌ موفقیت‌ برای‌ خواهران‌ و برادران‌ داوطلبی‌ که‌ درآزمون‌ استخدامی سازمان شهرداریهای کشور در‌ سال 1392 ثبت‌ نام‌ نموده‌ اند، بدین‌ وسیله‌ به‌اطلاع‌ می‌رساند آزمون در صبح وعصر روز جمعه مورخ 14/4/1392 در 8 استان (به شرح جدول مندرج در بند «د» این اطلاعیه) برگزار خواهد شد.کارتهای شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز سه شنبه مورخ 11/4/1392 براساس‌ مندرجات‌ بند « الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی به آدرس مندرج در بند «د» این اطلاعیه مراجعه نمایند.

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارتهای‌ شرکت در آزمون‌ کلیه داوطلبان از روز سه شنبه مورخ 11/4/1392 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرارخواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات درخواستی یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند. بنابراین داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس نیمروز برگزاری ، تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت‌کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی ویا اصل‌شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب- داوطلبان چنانچه درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.

1- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون ، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1 ،2، 4، 5، 6، 8، 11 ،12، 13، 14و 15(شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه‌، کد ملی ، دین ، تاریخ فارغ التحصیلی، سهمیه ایثارگری، معلولین عادی و محل جغرافیایی مورد تقاضا جهت استخدام ) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا تاریخ 14/4/92 منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات، نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند. شایان ذکراست چنانچه موارد اصلاح شده مغایر با ضوابط آزمون باشدمورد یا موارد اصلاحی لحاظ نخواهد شد و در صورتیکه نسبت به بندهای 3، 9 و 10 (جنس، رشته شغلی مورد تقاضا و مقطع تحصیلی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 12 و 13/4/92 از ساعت 8:00 الی 12:00 و 14:00 الی 18:00 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه­ی رفع نقص براساس جدول مندرج در بند «د» مراجعه نمایند.

2- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس می باشد و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله ، واضح نبودن عکس واشتباه عکس می باشد و یا چنانچه موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نشده اید ضروری است در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 12 و 13/4/92 از ساعت 8:00 الی 12:00 و 14:00 الی 18:00 با بهمراه داشتن 2 قطعه عکس 4 ´ 3 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه (براساس جدول مندرج در بند «د») مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد.

ج- تذکرهـای مـهم:

1- همزمان با قرار گرفتن کارت شرکت در آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org بمنظور آگاهی بیشتر داوطلبان از ضوابط آزمون ، برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز بر روی سایت قرار داده می شود تا هر داوطلب با مطالعه دقیق آن برای حضور در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات اقدام نمایند. در صورت ضرورت داوطلبان می­توانند از آن پرینت تهیه نمایند.
2- در زمان حضور درجلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
3- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ ، مدادتراش ، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
4- درب‌های ورودی حوزه های امتحانی صبح راس‌ ساعت‌ 00/8 (هشت صبح) و در نوبت عصر ساعت 30/14 ( دو و نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد و لذا به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در جلسه آزمون حاضر باشند. شروع فرآیند برگزاری آزمون در نوبت صبح راس‌ ساعت‌ 30/8 (هشت و نیم صبح) و در نوبت بعدازظهر راس ساعت 00/15 (3 بعدازظهر) می باشد. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب سالن های امتحانی به حوزه امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.
5- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، بی سیم، جزوه، کتاب، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.
6- باتوجه به اینکه داوطلبان می­بایستی در زمان ثبت نام نسبت به مطالعه و رعایت شرایط و ضوابط مندرج در آگهی استخدامی ( از قبیل تناسب رشته شغلی با نوع جنسیت پذیرش و رشته تحصیلی‌ و .. ) اقدام می­نمودند، لذا چنانچه در هر مرحله از آزمون مشخص شود داوطلب فاقد شرایط لازم می باشد، مسئولیت ناشی از عدم رعایت شرایط و ضوابط به عهده داوطلب میباشد.
د‌ – جدول نام استان و شهر برگزاری آزمون و آدرس محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون :

البرز
کرج

کرج – انتهای رجایی شهر – بلوار موذن – دانشگاه آزاد اسلامی – ضلع جنوبی دانشگاه


فارس
شیراز

شیراز – خیابان ساحل غربی – مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز


چهارمحال و بختیاری
شهرکرد

شهرکرد – رحمتیه – دانشگاه آزاده واحد شهرکرد – ساختمان اداری


یزد


یزد – بلوار دانشگاه – پردیس اصلی دانشگاه یزد – جنب بانک تجارت


قم


قم – پردیسان – درب ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم


اصفهان

اصفهان-خیابان توحید- بعد از مجتمع فرشچیان- کوچه امامت – مرکز آموزش جهاد دانشگاهی


تهران
اسلامشهر

اسلامشهر – میدان نماز – خیابان ادارات (صیادشیرازی)- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر


رودهن

رودهن – بلوار شهید مطهری – مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن


کرمانشاه


کرمانشاه- طاق بستان- باغ ابریشم- پردیس دانشگاه رازی- دانشکده علوم

تذکر مهم: آدرس دقیق محل برگزاری آزمون در کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج گردیده است.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ