سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 305284
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 92/10/2 ساعت 3:37 ع توسط safari


یک فعال کارگری در سمنان از بیکاری 150 نفر از کارگران کارخانه کاشی سمند خبر داد و گفت: بیش از 8 ماه است که پرداخت حقوق و بیمه این تعداد کارگر به تعویق افتاده است.

«حبیب الله محقق» دبیر خانه کارگر سمنان در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: این 150 کارگر اخراجی در بخش‌های سورت، فنی، تهیه لعاب، پرس، خط لعاب، بارگیری، تولید، کوره، کنترل کیفیت و بسته بندی کارخانه کاشی سمند کار می‌کردند.

این فعال کارگری افزود: کارفرما هر ماهه به کارگران قول می‌داد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند، اما متاسفانه با گذشت هشت ماه از سال نه تنها حقوق و بیمه کارگران برقرار نشد بلکه آنان شغل‌شان را نیز از دست دادند.

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 92/10/2 ساعت 3:35 ع توسط safari


«وزارت کار حق سناریو نویسی برای تشکل‌های کارگری را ندارد»؛ این جمله را «علی ربیعی» وزیر کار دولت یازدهم در خصوص برخورد وزارتخانه متبوعش با تخلفات انتخاباتی تشکل‌های رسمی کارگری بیان کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استقلال تشکل‌های رسمی کارگری و پایان دخالت دولت در ساختار حقوقی و حقیقی این تشکل‌ها آرزویی بود که با رای اعتماد مجلس اصولگرا به علی ربیعی برای تصدی وزارت کار دست یافتنی به نظر می‌رسید؛ اما برگزاری انتخابات دو تشکل رسمی کارگری در دولت یازدهم به‌‌ همان شیوه گذشته، امید‌ها را کم سو کرده است.

ادامه مطلب...


  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ