سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 305127
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 92/1/28 ساعت 11:55 ص توسط safari


سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با لحاظ کردن تمام مزایای کارگران در سال جاری از حدقل دستمزد، حق اولاد دوفرزند، کمک هزینه مسکن و بن نقدی، هر کارگر ماهیانه 629 هزار و 550 تومان دریافت خواهد کرد.

اسدالله عباسی با اعلام اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه های عملیاتی در چارچوب بسته اجرایی برنامه پنجم توسعه طراحی کرده است گفت: اعمال تخفیف پلکانی یا تامین بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایان به شرط تازه تاسیس بودن واحد و یا عدم تعدیل نیرو در سال گذشته، از جمله برنامه ها است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: افزایش تشکل های کارگری و کارفرمایی به 8 هزار تشکل و کاهش زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی به 51 روز و نیز افزایش تعداد کمیته های حفاظت فنی به بیش از 13 هزار کمیته از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال حماسه سیاسی و اقتصادی است.

عباسی یکی از اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه در موضوع اشتغال را مشارکت همه دستگاه ها در فرایند توسعه اشتغال اعلام کرد و بیان داشتک در این ارتباط 3 هزار و 220 میلیارد تومان منابع قرض الحسنه جهت اجرای طرح های مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

وی در ارتباط با تعلق پایه سنواتی به کارگران فصلی در سال جاری گفت: به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال گذشته و با در نظر گرفتن رقم سنوات برای گروه یک؛ حسب مورد تعلق خواهد گرفت. از ابتدای سال 92 همه کارگران قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار باشند یا یکسال از دریافت آخرین پایه سنوات آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر مشمول دریافت پایه سنوات خواهند بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای سال جاری و با لحاظ تمام مزایایی که برای کارگران در نظر گرفته شده، حداقل مزد ماهانه یک کارگر به علاوه حق اولاد (دو فرزند) به اضافه کمک هزینه مسکن و نیز کمک هزینه اقلام مصرفی (بن نقدی) در مجموع 6 میلیون و 295 هزار و 500 ریال است.

 

مهر



  



نوشته شده در تاریخ 92/1/14 ساعت 11:24 ص توسط safari


به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی، متن پیشنهاد مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی طی نامه شماره 15/92/1000 مورخ هشتم فروردین 1392  به ریاست جمهوری، به این شرح است:

«جناب آقای دکتر احمدی نـژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً؛ همانطور که استحضار دارند، سازمان تأمین‌اجتماعی مفتخر است که بیشترین تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور را تحت پوشش دارد، لذا هرگونه حمایت از این جامعه به نوعی می‌تواند حمایت از اکثریت بازنشستگان و مستمری بگیران کل کشور باشد، از طرفی حضرتعالی نیز در مراسم گرامیداشت هفته تأمین‌اجتماعی در سال 1391 تاکید فرمودید که تمهیداتی اندیشیده شود تا در سال 1392 دریافتی این عزیزان از ماهانه 7 میلیون ریال کمتر نباشد، با توجه به مطالب مطروحه فوق و در اجرای ماده 96 قانون تأمین‌اجتماعی پیشنهاد این سازمان در رابطه با نحوه افزایش میزان مستمری‌ها در سال 1392 به شرح ذیل تقدیم می‌گردد:

1- مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده (پرونده)به میزان 25 درصد افزایش یابد.

2- پس از اعمال افزایش موضوع بند(1) دریافتی افرادیکه میزان سابقه پرداخت حق‌بیمه آنان 30 سال و بیشتر باشد (اعم از سابقه پرداخت حق‌بیمه واقعی و نیز سنوات ارفاقی که به موجب قوانین مختلف نظیر اشتغال در مشاغل سخت و زیان ‌آور ایجاد شده است) در هر حال کمتر از ماهیانه 7 میلیون ریال نباشد.

3- مصوبه 26580/ت 42471هـ مورخ 9/2/1388 هیات محترم وزیران درخصوص مستمری‌بگیرانی که تاکنون از حمایت یارانه‌ای دولت موضوع بند(39) قانون بودجه سال 1388 کل کشور بهره‌مند می‌شده‌اند در صورتی که در لایحه بودجه سنواتی کل کشور به صورت ردیفی جداگانه منظور و به سازمان پرداخت شود، اجرا گردد.

خواهشمند است در صورت موافقت با پیشنهاد مذکور مراتب را جهت اقدامات بعدی امر به ابلاغ فرمایند».

روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تبریک سال نو درخصوص نتیجه نامه مذکور اعلام کرد:

«پیشنهاد مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی به شرح نامه فوق‌ در جلسه روز یکشنبه مورخ 11 فروردین 92 هیئت دولت مطرح و به شماره 395/92/م عیناً به تصویب رسید که ان‌شاءالله از ابتدای سال 1392 قابل اجرا و پرداخت است».



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ