سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 10
کل بازدید : 305209
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 93/1/16 ساعت 1:6 ع توسط safari


 مهر نوشت:

از پایان فروردین ماه جاری افزایش‌های جدید حقوقی برای مشمولان قانون کار اعمال و به حق مسکن ماهیانه هر کارگر 10 هزارتومان، بن نقدی 30 هزارتومان، حق سنوات 6 هزارتومان و حداقل دستمزد نیز 121775 تومان افزوده خواهد شد. مبلغ 12176 تومان به ارقام یادشده برای کارگران متاهل دارای یک فرزند و 24352 تومان نیز برای 2 فرزند افزوده می شود؛ به صورت کلی، بین 167775 تومان تا 186127 تومان افزایش حقوق برای گروه های زیرمجموعه قانون کار در نظر گرفته شده است.
با تصویب افزایش حقوق 25 درصدی امسال کارگران و مشمولان قانون کار، از پایان فروردین ماه جاری تغییرات جدیدی در فیش های حقوقی حدود 12 میلیون نفر شاغل کشور اعمال خواهد شد. طبق مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد امسال کارگران نباید از 608 هزار و 900 تومان در هر ماه کمتر باشد.

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 93/1/10 ساعت 2:36 ع توسط safari




رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی خواستار جریمه سنگین متخلفان و سوء استفاده کنندگان از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی شد.

«علی غیاثی» در این باره به ایلنا گفت: تامین اجتماعی باید برای جلوگیری از سوء‌استفاده افرادی که کارگر ساختمانی نیستند ولی از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند چاره‌ای بیاندیشد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع تامین اجتماعی با متخلفان بیمه‌ای ادامه داد: متخلفان باید به علت سوء استفاده از قانون جریمه شوند اما هیچ جریمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

این فعال صنفی افزود: افرادی که چندین سال به صورت غیر قانونی از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند بعد از شناسایی از سیستم تامین اجتماعی حذف می‌شوند اما متاسفانه با روش‌های دیگری از این سهمیه استفاده کرده و خود را مجددا بیمه می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در صورتی که فنی و حرفه‌ای پیش از صدور کارت مهارت در رشته‌های ساختمانی از انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استعلام کند محل سوء استفاده از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به صورت اصولی بسته می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی در پایان اظهار داشت: در صورت همکاری فنی و حرفه‌ای با انجمن‌های صنفی، فرد متخلف هنگام لو رفتن برای تامین اجتماعی ادعا نمی‌کند که اگر کارگر ساختمانی نیست چرا کارت مهارت فنی دارد.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ