سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 10
کل بازدید : 305210
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 93/9/4 ساعت 10:31 ع توسط safari


در روال ثبت شرکت ها اتفاقات زیادی رخ می دهد، مثلا گاهی لازم است که سهام های با نام، به بی نام تغییر کنند و حتی سهام های بی نام به صورت برعکس نام دار شوند. در این مقاله به آموزش نحوه تغییر نام سهام  می پردازیم.

 

 

تبدیل سهام شرکت بی نام به بانام، در دو مورد اجرا می‌شود. اول طبق تصمیم مجمع عمومی فوق العاده، دوم به موجب مقررات اساسنامه. در هر حال طبق ماده 44 قانون تجارت باید مراتب از طریق روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی‌های شرکت را منتشر می‌سازد، سه نوبت هریک به فاصله 5 روز منتشر شود و به صاحبان سهام باید 6 ماه فرصت داده شود تا به شرکت مراجعه و با ارائه سهام بی‌نام خود، سهام با نام دریافت کنند.

چنانچه سهامداران سهام بی‌نام شرکت به اطلاعیه‌های شرکت توجهی ننمایند، شرکت طبق ماده 45 قانون تجارت سهام بی‌نام آن‌ها را باطل و برابر تعداد سهام بی‌نام، سهام با نام صادر می‌نماید و باید این‌گونه سهام را در بورس اوراق بهادار (در صورتی که سهام شرکت در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده باشد)، و گرنه از طریق حراج در معرض فروش قرار دهد.

از حاصل فروش بدوا کلیه هزینه ها اعم از هزینه آگهی و حق الزحمه و مخارج کارگزار بورس و غیره کسر و مازاد در حساب بانکی بهره بردار سپرده می‌شود. در صورتی که ظرف ده سال از تاریخ فروش سهام باطل شده، دارنده سهم به شرکت مراجعه نماید، مبلغ سپرده و بهره به دستور شرکت از طرف بانک به صاحب سهم پرداخت می‌شود و پس از انقضای مدت ده سال باقیمانده وجوه در حکم مال بلاصاحب بوده و باید از طرف بانک و با اطلاع دادستان شهرستان به خزانه دولت منتقل گردد.

 








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ