سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 23
کل بازدید : 305392
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 92/4/14 ساعت 11:14 ص توسط safari


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری کارگرنیوز به نقل از مهر، غلامرضا توکلی گفت: هم اکنون بیش از 70 درصد کارگران کارگاه های کوچک که طبق قانون باید دارای پوشش بیمه ای باشند بیمه نیستند. آن تعداد از کارگران کارگاه های کوچک هم که بیمه شده محسوب می شوند و دارای بیمه هستند غالبا سابقه ثبت شده آنها خیلی کمتر از دوران اشتغال آنها است و تقاضای آنان برای رسیدگی به این مسئله مهم در تامین اجتماعی بدون پاسخ می ماند.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی کارگران نانوائی های ایران اظهار داشت: امروز تامین اجتماعی رسیدگی به سابقه ثبت نشده کارگران و بیمه کردن کارگران بیمه نشده را تجاوز به منابع بین النسلی سازمان می دانند با این حال تردیدی وجود ندارد که انبوهی از کارگران کارگاه های کوچک بیمه نیستند و بیمه شدن آنها یک حق قانونی تلقی می شود.

توکلی با تاکید بر اینکه این حق قانونی انکار شدنی نیست و بیمه کردن آنها جزء مسئولیت های غیرقابل انکار سازمان تامین اجتماعی است افزود: در هیچ یک از بندها، تبصره ها و مفاد قانون تامین اجتماعی جمله و اشاره ای وجود ندارد که بتوان با استناد به آنها کارگر را موظف نمود خودش سابقه دوران اشتغال خود را ثابت کند.

وی خاطر نشان کرد: این مسائل جزو تکالیف و مسئولیت های تامین اجتماعی است و قانون هم به سازمان برای انجام مسئولیت ها اختیارات و تکالیفی تعیین نمود. در ماده 40 قانون تامین اجتماعی به سازمان اجازه داده که اگر کارفرما به وظیفه قانونی خود عمل نکرد راسا اقدام کند، از سویی ماده 101 همان قانون سازمان را مکلف کرده به لیست ارسالی از طرف کارفرما رسیدگی کند و در صورتی که از لحاظ تعداد بیمه شدگان یا میزان مزد، حقوق یا کار اختلافی مشاهده شد مراتب را به کارفرما ابلاغ کند.

این مقام مسئول کارگری کشور بیان داشت: اگر این 2 ماده از قانون درست و همانگونه که هست اجرا می شد زمینه های موجود برای اینکه کارگری در گوشه ای از این مرز و بوم کار کند و بیمه نباشد از بین می رفت و این همه کارگر بیمه نشده وجود نداشت.

به گفته توکلی، برای اینکه مشکلی به نام بیمه نبودن بخشی از کارگران وجود نداشته باشد و سابقه ها همانگونه که بوده و هست در پرونده بیمه ای کارگران ثبت شود تامین اجتماعی به مدیران و مسئولانی نیاز دارد که خود را در مقابل خدا و کارگران مشمول قانون تامین اجتماعی مسئول و پاسخگو بدانند و توجه داشته باشند که آنها رئیس کارگران و مشمولان تامین اجتماعی نیستند، بلکه مدیریت سازمانی را به عهده دارند که وظیفه آن بیمه کردن کارگران و احراز سابقه دوران اشتغال آنها و ثبت این سابقه ها در پرونده بیمه ای آنان است.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ