سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 305605
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 92/5/30 ساعت 5:22 ع توسط safari


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارگرنیوز به نقل از مهر، علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نباید گذشتگان را تخریب کنیم و باید از تجارب آنها استفاده شود، گفت: من این کار را خواهم کرد و با وجود سنگینی کار وزارتخانه به لطف خدا دل بسته ام و از نمایندگان، همکاران و وزرای سابق کمک خواهم گرفت.



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از حالا فشارهای کاری آینده را احساس می کنم اما جامعه در شرایطی است که نیاز به برنامه ای جدید و همدلی دارد و باید پیام های انتخابات را درک کرد. ماندگاری انقلاب به درک شرایط امروز بستگی دارد.

وی افزود: یکی از مسائل ما در این وزارتخانه بحث سرمایه اجتماعی است و باید حرکت های با برنامه و قانونمند شکل بگیرد. آرامش در سایه شایسته سالاری و رعایت منشور اخلاقی شکل می گیرد و ما زمانی به آرامش می رسیم که منافع کارگر و کارفرما دیده شود.

ربیعی بیان داشت: در حوزه کار به کارآفرینی اعتقاد دارم و این موضوع مسئله اصلی نظام تولید و کار است. اینجا وزارت کار است و نه وزارت کارگر یا کارفرما اما استراتژی من این است که کارگران را شاداب و راضی نگه دارم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز اگر کسی بخواهد به تولید پولی بیاورد با بحران مواجه است و روح تعاون به بن بست رسیده است. من به تعامل در بخش کار اعتقاد دارم.

ربیعی اظهار داشت: مردم به رئیس جمهور رای دادند و او به من اعتماد کرد و در نهایت مجلس که منتخب مردم است به من رای اعتماد داد و من امروز با مردم عهد می بندم حداکثر توان خود را برای بهبود وضعیت معیشت و تولید قرار دهم و آرزو دارم سفره تهیدستان پررنگ شود و اینها از تعهدات من است اما نمی دانم تا چه حد می توانم موفق شوم.

وی بیان داشت: بر مدار قانون حرکت خواهم کرد و ماندگاری خود را به منافع سازمان گره نمی زنم اما نظم و انضباط و احساس مسئولیت در قبال برنامه ها باید از تعهدات همکارانی باشد که با من کار خواهند کرد؛با این حال اگر من خطایی کرده باشم شهامت پوزش خواستن را دارم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم اسدالله عباسی - وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی - با اشاره به ایجاد یک میلیون و 500 هزار شغل در بخش تعاون، کاهش 30 درصدی حوادث ناشی از کار و ایجاد 7500 شورای سازش کارگری و کارفرمایی را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه کار برشمرد.

وی با بیان این‌که به تمام وعده‌های خود در مجلس عمل کرده است، افزود:‌ در دوران تصدی خویش تلاش صندوق بازنشستگی فولاد را ساماندهی و مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کردیم.

عباسی با اشاره به تشکیل جلسات شورای عالی کار، خاطرنشان کرد:‌ تلاش شد تا جلسات شورا به موقع تشکیل و تصمیم گیری‌های لازم به نحو شایسته صورت گیرد که در این راستا تصویب افزایش حق مسکن و خواربار کارگران از مصوبات اخیر شورای عالی کار بود که ابلاغ شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در زمان وزارت خود هیچ فردی را عزل نکرده و تنها یکی دو مورد جابه‌جایی صورت گرفته است از مصوبات هیات امنا و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی دفاع کرد.

او اظهاراتی که در ارتباط با بخش نامه‌های تامین اجتماعی مطرح می‌شود کذب محض دانست و گفت: هیچ تغییری در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته و تمام مصوبات در هیات مدیره و هیات امنای تامین اجتماعی قانونی بوده است.

به اعتقاد وزیر پیشین تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، نباید گذشته سازمان تامین اجتماعی را نبش قبر کرد و از اقدامات صورت گرفته در این سازمان ایراد گرفت.

عباسی در ادامه سخنان خود خطاب به معاون اول رییس جمهوری که دراین مراسم حضور داشت گفت:‌ از تاریخ 15/5/92 و پس از بخش نامه‌ای که حضرتعالی صادر کردید هیچ گونه نیروی جدیدی به کار گرفته نشده است.

وی در عین حال برخی اظهارنظرها در خصوص غیر واقعی بودن آمار اشتغال در دولت‌های نهم و دهم را مورد انتقاد قرار داد و افزود: حرف و حدیث‌های زیادی درباره آمار ارقام اشتغال زده می‌شود اما عمدتا غیر کارشناسی و سلیقه‌ای است زیرا تمام آماری که اعلام شده مستند و بر مبنای آمار دقیق بوده که باید چراغ راه آینده قرار گیرد.

وزیر پیشین تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی همچنین به ایجاد یک میلیون و 500 هزار شغل در بخش تعاون اشاره کرد و تشکیل بانک توسعه تعاون، ایجاد صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، تصویب سند توسعه بخش تعاون و راه اندازی تعاونی‌ها همیار و دانش بنیان را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه تعاون برشمرد.

عباسی از کاهش 30 درصدی حوادث ناشی از کار، کاهش رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی و ایجاد 7500 شورای سازش کارگری و کارفرمایی به عنوان برخی از اقدامات انجام شده در حوزه کار نام برد.

وی ابراز امیدواری کرد:‌ با توجه به تدوین سند ملی کار شایسته و سند توسعه اشتغال کشور افق روشنی در بخش اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور ترسیم شود.

اسحاق جهانگیری هم در مراسم تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید وزارتخانه‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این‌که آقای دکتر ربیعی چهره‌ی شناخته شده‌ای هستند که در جاهای مختلف فعالیت‌های موفقی داشته‌اند، افزود : سابقه‌ی درخشان آقای ربیعی باعث شد در این مرحله مورد اعتماد کامل رئیس جمهور و مورد اعتماد قابل توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد و امروز سخنرانی‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نشان داد، آقای ربیعی با استقبال آنها نیز مواجه هستند، پس امیدوارم در کار بزرگی که بر عهده گرفته‌اند موفق باشند و شاهد دوره‌ی درخشانی در این بخش باشیم.

وی با اشاره به این‌که کار وزارتخانه‌ی تعاون کار و رفاه اجتماعی کار بزرگی است خاطر نشان کرد: جمع کار این وزارتخانه بسیار زیاد است چون سازمان‌های بسیار مهمی زیر مجموعه‌ی آن هستند و چشم میلیون‌ها زن و مرد شریف و زحمت‌کش کشور به اقدامات این وزارتخانه است بخصوص سازمان تامین اجتماعی که مجموعه‌ی چند میلیونی از بازنشستگان، مستمری‌بگیران و شاغلان با آن ارتباط دارد و می‌توان گفت بیش از نیمی از کشور به نوعی مرتبط به این سازمان هستند.

جهانگیری با تاکید بر این که در نهادهای اجتماعی از جمله تامین اجتماعی باید از مدیرانی استفاده کنیم که تسلط کامل به کار دارند، تصریح کرد: باید مدیرانی در این سازمان فعالیت کند که برای تصمیم‌گیری به دنبال آزمون و خطا نباشند. چون نهادهای تخصصی نیازمند مدیران تخصصی هستند که پاکدست باشند و سابقه‌ی شفاف مالی و اقتصادی داشته باشند و همچنین تیم کاری متخصص کارآمد آنها را همراهی کند.

جهانگیری با اشاره به این‌که مساله اشتغال و تورم از جدی‌ترین مسائل پیش روی جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: گاهی در سیاست‌های کلان اقتصادی جهت‌گیری به یکی از این دو موضوع، باعث نتایجی در تضاد با موضوع دیگر می‌شود پس مهم این است که مجموعه ستاد اقتصادی هماهنگی که در دولت شکل گرفته است با همفکری نیروهای صاحب‌نظر، سیاست اقتصادی اتخاذ کند که همزمان دو هدف ساماندهی اشتغال و کنترل تورم تامین شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزارت‌خانه‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار دیگر وزارت‌خانه‌ها نقش کلیدی در حل مساله‌ی اشتغال دارد، تصریح کرد: باید فضایی ایجاد شود که همه احساس امنیت کنند، پس در گام اول باید شرایطی ایجاد شود تا افرادی که کارشان را از دست داده‌اند در مقطع کوتاهی به کار خود برگردند و این اقدام اضطراری دولت است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل بخش تعاون گفت: در قانون اساسی تعاون از اصلی‌ترین بخش‌ها است و اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در این رابطه انجام شده است که باید همچنان مورد توجه باشد.

جهانگیری با بیان این که نیروی کار مهمترین سرمایه‌ی یک بنگاه اقتصادی است، افزود: نیروی انسانی که سال‌ها آموزش ببیند را نمی‌توان به راحتی کنار گذاشت.

جهانگیری همچنین به اهمیت توجه به مساله سه جانبه گرایی (کارفرما، کارگر، دولت) خاطر نشان کرد: امید است نشاطی که در جامعه به وجود آمده است بتواند با کار جدی در وزارتخانه‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز به روز پررنگ‌تر و بیشتر شود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه خطاب به محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور گفت: امیدوارم تدابیری اندیشیده شود تا تبریکات روزنامه‌ای متوقف شود و بتوانیم وارد کار جدی شویم.

در پایان این مراسم، اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهوری از ?اسدالله عباسی? تقدیر کرد و حکم وزارت را به ?علی ربیعی? سپرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هدیه ای را که بر اساس اعلام مجری برنامه خرید شخصی وی بوده به ?اسدالله عباسی ? وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهدا کرد.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ