سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 305607
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 92/9/5 ساعت 1:27 ع توسط safari


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز به نقل از ایرنا ?بابک هاشمی پور?    با اشاره به این که ایران تفاهمنامه های زیادی با دیگر کشورها برای اعزام نیروی کار دارد، ادامه داد: در سالهای گذشته به دنبال موضوع تحریم که بر اقتصاد کشور تحمیل شده بود کشورهای غربی از اعزام نیروی کار ایرانی به آن کشورها ممانعت می کردند.

وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر وضعیت اعزام نیروی کار به هیچ عنوان در وضعیت مطلوبی قرار نداشت.

هاشمی پور تفاهمنامه با کشورهای استرالیا، کره جنوبی و ایتالیا را مربوط به سال 1384 به بعد عنوان کرد و گفت: در این سالها متاسفانه علیرغم تفاهمنامه نتوانستیم نیروی کار اعزام کنیم.

این فعال بخش خصوصی در کاریابی های کشور خواستار تعامل بیشتر وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بخش خصوصی در زمینه اعزام نیروی کار به خارج شد.

هاشمی پور رشته های مورد نیاز برای اعزام را به طور عام فنی و مهندسی عنوان کرد و گفت: رشته های پرستاری،مامایی و پزشکی هم بشدت مورد نیاز برخی از کشورها است اما متاسفانه نمره آزمون جامع انگلیسی این رشته ها باید هفت باشد .

وی ادامه داد: شاید به دنبال اجرای تفاهمنامه ها بتوانیم نمره آزمون زبان را برای رشته های پزشکی کمتر کنیم و افرادی که اعزام می شوند بتوانند چندماهی هم در کشور مقصد آموزش زبان را کسب کنند.

وی کشورهای کانادا، استرالیا و آلمان را از جمله کشورهای برشمرد که می توانیم به آن کشورها نیروی کار اعزام کنیم.

هاشمی پور گفت: تفاهمنامه های اعزام نیروی کار با کشورهای غربی تاکنون راکد مانده که باید پس از توافق هسته ای و بهبود رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی ، موضوع اعزام پیگیری شود.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ