سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 305601
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 92/9/5 ساعت 1:28 ع توسط safari


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز به نقل از ایرنا، علی ربیعی  در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن جامعه کارگری کشور در مرکز همایش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: باید برای دستی که برای ایجاد ارزش افزوده برای یک جامعه تلاش می کند ارج قائل شویم و همان نگاه قدرشناسی را داشته باشیم که رسول اکرم(ص) بر دستان کارگر بوسه زد.

وی بیان داشت: قرآن برای خلاق ترین ، سازنده ترین و بنیادی ترین فعالیت های کاری رهنمودهای بسیاری مطرح کرده است و جامعه ای که می خواهد پیشرفت و رشد کند باید برای حل کردن مشکلات خود آسیب شناسی فرهنگی داشته باشد.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب فرهنگ پس انداز مردم گفت: فرهنگ پس انداز در جامعه باید ترویج شود و در برخی کشورها خرید سهام برای مردم و کمک به تولید به نوعی فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز در زمینه پس انداز در جامعه دچار مشکل هستیم و پس اندازهای ما در قالب سکه و ارز بوده و مولد نیستند و پس انداز های خرد و کوچک نیز راهی به سمت تولید و خرید سهام پیدا نمی کنند.

وی ضمن اشاره به ضرورت وجود اخلاق حرفه ای در کار تاکید کرد: امروز کار یک ارزش در جامعه نیست و بدست آوردن پول در نتیجه تلاش، امروز در فرهنگ جامعه ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا مشکل بهره وری نیز حل نشود ورود تکنولوژی های مختلف تاثیر آن چنانی بر فضای کار نخواهد داشت و باید نوع تعامل فرد با شغل خود را ایجاد کنیم.

ربیعی افزود: در بحث بهره وری مشکل جدی فرهنگی داریم و در بخش تعاون نیز یکی از مشکلات ما این است که نمی توانیم کار تیمی انجام دهیم .

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی تاکید کرد: کار تیمی هم افزایی ایجاد می کند و باید بخش تولید خود را به سمت کار گروهی و تیمی ببریم و این در حالی است که قرآن بر کار گروهی و تیمی تاکید فراوان دارد.

مسابقات قرآن جامعه کارگری کشور به مدت دو روز در شهر قم برگزار شد و از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ