سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 6
کل بازدید : 305409
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 93/2/2 ساعت 3:4 ع توسط safari


به گزارش کارگرنیوز به نقل از فارس، آرش فراز در مورد قراردادهای کار سفید امضا اظهار داشت: این یک مشکل بنیادین است و تا وقتی که عرضه نیروی کار بیش از تقاضا است و حقوق کار رعایت نمی‌شود و همچنین دولت نظارت و بازرسی کافی را بر عملکرد کارفرمایان ندارد، این مسئله حل نمی‌شود.
دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگران افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات ما همین مسئله است و در ماده 7 قانون کار 2 نوع قرارداد یعنی قرارداد مستمر برای کار با ماهیت مستمر و قرارداد موقت برای کار با ماهیت موقت عنوان شده و سپس در تبصره 1 همان ماده الزام کرده که در کارهایی که ماهیت موقت دارند، وزارت کار ظرف 6 ماه، حداکثر زمان آن را تنظیم و ابلاغ کند، اما با گذشت بیش از 20 سال از تصویب قانون کار، این مسئله از سوی وزارتخانه ابلاغ نشده است.
فراز تصریح کرد: در نهایت عدم تصویب همین مسئله، موجب گسترش قراردادهای سفید امضا و کاهش امنیت شغلی کارگران شده است.
این فعال بخش کارگری گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی،‌ ارتقای توان نیروی کار ضرورت دارد و اگر از کارگر حمایت لازم و تقویت نشود، این مهم تحقق پیدا نمی‌کند.
وی اضافه کرد: بحث تأمین امنیت شغلی نیاز به سرمایه‌گذاری جداگانه برای دولت ندارد و یک بحث حقوقی و کارشناسی است.
فراز از دولت خواست: امسال عزم خود را برای این اقدام به کار بگیرد و امنیت شغلی او را فراهم کند و در مقابل از کارگر بخواهد که برای بهبود کیفیت کالای تولیدی تلاش خود را مضاعف کند.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ