سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 305326
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 92/7/2 ساعت 9:49 ص توسط safari


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز به نقل از ایرنا محمدصادق مفتح روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به وجود بنگاه های اقتصادی در کشور به نوعی مسوولیت فضای کسب و کار کشور را بر عهده دارد.
به گفته وی هم اکنون 2.5 میلیون اصناف در کشور داریم که بیش از 97 درصد یک واحدی هستند. همچنین 400 هزار واحد تولیدی در کشور در زمره واحدهای کوچک به شمار می آیند.
وی ضمن اشاره به پراکندگی جغرافیایی در ایران مشکل واحدهای کوچک در کشور را عدم انطباق با فناوری های روز دنیا عنوان کرد.
مفتح گفت: روش مدیریت فضای کسب و کار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت فقط ارزشیابی فرد متقاضی ، ذیصلاح بودن و دادن تسهیلات و سپس رها کردن آنها نیست.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این فضای بزرگ رقابتی به روز کردن دانش را نداریم ، زیرا واحدهای کوچک نمی توانند برای خود آموزش داشته باشند که این موضوع افت بهره وری را بدنبال دارد.
مفتح با اشاره به اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه ها گفت: صرفه جویی بالایی از هدفمندسازی داشتیم که به دنبال آن افزایش راندمان کار در واحدهای اقتصادی بوجود آمد.
معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت در مقایسه آموزش عالی با سال 1357 گفت: در سال 1391 تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور 15 برابر سال 1357 بود.
وی تاکید کرد: هم اکنون مهندس در واحدهای اقتصادی کم نداریم ، اما کمبود نیروی حدوسط که همان تکنسین است ، احساس می شود.
به گفته مفتح با وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مهندسی، قدرت جذب در بنگاه ها نداریم و تفاهمنامه ای که امروز با سازمان آموزش فنی و حرفه ای امضا می کنیم در راستای تربیت نیروی کار ماهر است.
وی تاکید کرد با امضای تفاهمنامه میان وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، امر آموزش مستمر و ارتقای دانش فنی بنگاه های اقتصادی به ثمر می رسد.
در پایان این مراسم تفاهمنامه یاد شده بین کورش پرند رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و محمدصادق مفتح معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ