سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار و کارگر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 305121
کل یادداشتها ها : 78

نوشته شده در تاریخ 91/10/19 ساعت 3:3 ع توسط safari


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز، نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در شورای عالی حفاظت فنی با اشاره به ماده 14 قانون تامین اجتماعی گفت: طبق ماده 14 قانون تامین اجتماعی، کارفرما مکلف است پس از احراز شرایط بازنشستگی بیمه شده شاغل در کارگاه وی ،طبق این آیین نامه معادل 4 درصد میزان مستمری برقراری بیمه شده نسبت به سنوات اشتغال او در مشاغل سخت و زیان آور را که توسط سازمان تامین اجتماعی محاسبه و مطالبه می گردد به طور یک جا به سازمان یاد شده پرداخت کند .
 
فرخ شهنی، نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در شورای عالی حفاظت فنی افزود: آثار محدودیت ها و مزایای مندرج در قانون برای مواردی که بازنشستگی به موجب این آیین نامه ایجاد می شود منحصر به همان کارگاه خاص بوده و قابل تسری و تصمیم در دیگر شغل های مشابه در سایر کارگاه ها نمی شود .

وی ادامه داد:  طبق ماده 14 آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور (تبصره 2ماده 76)،  قانون تامین اجتماعی مصوب هیئت وزیران، کارفرما مکلف به پرداخت 4درصد میزان مستمری برقراری بیمه شده نسبت به سنوات اشتغال کارگران در مشاغل سخت و زیان آور جهت بازنشستگی به سازمان تأمین اجتماعی بوده و طبق رای هیئت عمومی دیوان عدالت اد اری در مواردی که کارفرما از پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی استکاف می‌نماید، از اعم پرداخت حق بیمه رافع مسئولیت قانونی سازمان تأمین اجتماعی در قبال تعهدات خود در مقابل کارگران نمی‌باشد.

این مقام مسوول افزود: تامین اجتماعی اهرم‌های  برای وجود 4 درصد را داشته و می‌تواند برای دریافت به استناد آیین نامه ماده 50 سازمان نسبت به دریافت مطالبات از طریق توفیق اموال یا بستن حساب بانکی یا برداشت از آن بدون حکم دادگاه اقدام نماید.

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در شورای عالی حفاظت فنی یادآور شد: در صورتی که کارفرما به وظیفه خود عمل نمی کند دلیل نمی شود تامین اجتماعی کارگران را سردرگم کند ، در صورتی که حق 4درصد را پرداخت نکنند بازنشسته نمی شوند .

شهنی با تاکید بر اینکه مشاغل سخت و زیان آور آسیب های جسمی فراوانی بر روی فرد به جا می گذارد یادآور شد: ارتباط با مواد شیمیایی، غیر استاندارد و ... در محیط کار کارگران را با آسیب های جدی روبرو می کند که سازمان تامین اجتماعی باید با سابقه 20 سال فعالیت کارگر را بازنشسته کند .



  



نوشته شده در تاریخ 91/10/9 ساعت 3:59 ع توسط safari


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز، ایراندخت عطاریان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اختصاص 100میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت اجرای بیمه طلایی بازنشستگان کشوری با هدف پوشش و جبران هزینه‌های درمانی، کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران، ارائه خدمات با کیفیت در تهران و تمامی استان‌های کشور از امروز آغاز می‌شود.

او افزود: بازنشستگان می‌توانند بدون معرفی نامه و پرداخت وجه به 545 مرکز درمانی و بیمارستان طرف قرارداد مراجعه و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

به گفته او، چنانچه افراد تحت پوشش بخواهند از بیمارستانی به جز مراکز طرف قرارداد استفاده کنند می‌توانند وجه خود را پس از ارائه اسناد به بیمه آتیه سازان حافظ دریافت کنند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به اینکه در مرحله اول از این طرح تمامی بازنشستگان تحت پوشش از بیمه طلایی بستری درمان استفاده می‌کنند، گفت: در مرحله بعد نیز قصد داریم در صورت تامین اعتبارات لازم علاوه بر بازنشستگان خانواده‌های آن‌ها را نیز تحت پوشش بیمه طلایی قرار دهیم.

عطاریان تاکید کرد: در این بیمه تمامی هزینه‌های درمانی و جراحی‌های تخصصی و عمومی و همچنین داروهای تخصصی بدون سقف در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین جراحی‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند جراحی قلب، مغز واعصاب، پیوند کلیه و پیوند مغز واستخوان و تمامی هزینه‌های داروهای تخصصی شیمی درمانی و عوارض آن و بیماری‌ام اس، انواع سرطان، شکستگی‌ها لگن، ران و مفصل و... از جمله تعهداتی است که در بیمه طلایی بدون سقف برای بازنشستگان کشور انجام خواهد شد.

عطاریان با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌های بیمه طلایی از سوی دولت پرداخت شده است، گفت: بازنشستگان کشوری برای استفاده از بیمه طلایی نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگانی که قصد استفاده از این بیمه را دارند باید هنگام مراجعه به بیمارستان‌ها، کارت ملی و دفترچه بیمه خدمات درمانی و نسخه پزشک را ارائه کنند، اظهار داشت: با این مقدمات پذیرش آن‌ها در بیمارستانهای درمانی به راحتی انجام می‌شود.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ